We support homeless people in their fight for fair housing, social integration and employment opportunities. We do this with the help of our member organisations: Arrels Foundation, Assís Reception Centre, Daughters of Charity of Saint Vincent de Paul and Hospitaller Order of Saint John of God.

Highlights

Informe de l'Observatori de les Discriminacions a Barcelona 2019

L’objectiu d’aquest Informe és fer una aproximació, com més acurada millor, a les situacions de discriminació que s’han donat a la ciutat per poder desenvolupar estratègies per fer-hi front. Aquest objectiu, més que necessari davant un context d’auge de l’extrema dreta i dels delictes d’odi, no es podia fer si no és colze a colze amb les entitats de la ciutat que tenen serveis d’atenció a víctimes de discriminació.

Noves insercions laborals en temps de COVID-19

El Servei d’Inserció Laboral (SIL) de Mambré continua treballant per tal que les persones sense llar tinguin oportunitats laborals malgrat l’emergència sanitària produïda pel CoVid-19

COVID-19 Una lectura positiva

... I was very worried how it would affect emotionally and coexistently the fact that 27 people were confined in a building where at least 8 people lived per floor ...

More →

INSULA, a coordinated response to housing access

Insula is born with Serveis Socials Sant Joan de Déu, Fundació Formació i Treball, Fundació Mambré and Cáritas Diocesana de Barcelona. A proposal for networking, which gives a collective and coordinated response to a structural difficulty in accessing housing.

More →

Maria Wants to make a home improvement job

The Mambré Foundation has set up a housing improvement program. Thanks to the Improvement Fund, the owners of an empty floor to be renovated will be able to face the financing without having to invest a single penny and in a short time they will have it reformed and rented.

More →

Diagnosis 2019. The homelessness in Barcelona. Evolution and young people in a homelessness situation.

The Diagnosis 2019 is the sixth report on the homeless situations in Barcelona promoted by XAPSLL, and this edition delves into the understanding of the characteristics and causes of sensellarism among young people and their vital trajectories in order to be able to donate a political response and quality care.