Home Revistes, publicacions i recursos

Revistes, publicacions i recursos

image

Crisi, empobriment i persones sense llar. Albert Sales i Campos. Dossier Catalunya Social. Propostes des del Tercer Sector.

Dossier general sobre el fenomen del “sensellarisme”. Al document es descriuen els conceptes de “sense llar”, de “sense sostre” i “d’exclusió residencial”, per facilitar un marc d’anàlisi comparable amb el que s’utilitza a la resta de països de la Unió Europea. Es detallen, també, els factors explicatius del “sensellarisme” i s’analitza a relació entre “sensellarisme” i crisi. Finalment, es plantegen els debats vigents en matèria de polítiques públiques per lluitar contra l’exclusió residencial.

10/10/2015

Descarregar

image

Llar, habitatge i salut - acció i prevenció residencial

Dins del marc més ampli d’actuació de Càritas Diocesana de Barcelona (CDB) –que aborda l’acollida, l’acompanyament i l’atenció de les necessitats més bàsiques de les persones i famílies més vulnerables de la nostra societat–, des de fa molts anys han assumit el compromís de lluitar per fer efectiu un dret humà com és l’accés a l’habitatge i oferir llars (molt més que un sostre) a les persones en situació d’exclusió social i residencial, amb l’objectiu de treballar pel benestar i la millora de la qualitat de vida de les persones ateses.

20/12/2013

Descarregar