Home Notícies i articles Mirades. Retrats sense sostre, obert a tothom

Mirades. Retrats sense sostre, obert a tothom

06/05/2016

Ja es pot veure a les xarxes “Mirades. Retrats sense sostre” el documental realitzat per un equip de persones sense llar sota la coordinació de l’Associació Càmeres i Acció. És la culminació d’un projecte que es va iniciar ja fa més de dos anys i que ens mostra la realitat dels que no tenen sostre.

“Retrats sense sostre” va ser un projecte que va començar a rondar pel cap d’Albert Soler fa prop de quatre anys. Volia mostrar la realitat dels que no tenen llar, una realitat massa invisible.

A finals de 2014 el projecte es feia realitat amb una exposició que va recórrer diversos espais de Barcelona; el treball realitzat per estudiants d’Antropologia i Etnografia; i un documental que és la culminació de “Retrats sense sostre”, aquest projecte que tracta de tu a tu el que és un dels grans temes socials dels nostres temps.

Aquest documental és “Mirades. Retrats sense sostre” i s’estrenava el 27 de novembre de 2014 a la Filmoteca de la Generalitat de Catalunya. Després de recórrer festivals, cinemes, centres cívics, casals de joves i centres socials, ara ja és a l’abast de tothom.

Els autors de “Mirades. Retrats sense sostre” són els mateixos protagonistes del que es relata, persones que es troben en situació de sense sostre que han comptat amb l’ajuda i coordinació de l’Associació Càmeres i Acció. El documental d’una hora de duració, explica els dos anys de procés del projecte “Retrats sense sostre”. Durant aquest temps es van recollir les experiències dels participants: artistes, investigadors socials, entitats socials i, per descomptat, persones sense llar.

Retrats sense sostre

Albert Soler, creatiu especialitzat en comunicació i especialment sensibilitzat en la situació dels que no tenen llar, va ser l’ideòleg i impulsor del projecte “Retrats sense sostre”, un projecte cultural que a través de l’art, la recerca i la comunicació va donar a conèixer les històries que hi ha darrera de cada persona sense llar.

La iniciativa cultural estava dividida en tres parts. La primera d’elles va ser l’exposició itinerant de 12 retrats de 12 persones sense sostre realitzats per 12 artistes; una exposició que va recórrer Barcelona a través de 12 espais diferents. La segona part va ser la corresponent a la recerca i la investigació, un treball realitzat per estudiants del màster oficial d’Antropologia i Etnografia de la Universitat de Barcelona que van recollir les històries de la vida d’aquestes persones sense llar. Finalment, la tercera part va ser el documental “Mirades. Retrats sense sostre”

Ara teniu l’oportunitat de veure aquest treball que culmina més de dos anys de feina d’un projecte tan interessant com necessari. Una oportunitat per dedicar uns minuts de la vostra vida per conèixer de ben a prop la vida d’aquells que no tenen sostre.