Home Notícies i articles Ja us podeu inscriure com a voluntaris del Recompte 2016

Ja us podeu inscriure com a voluntaris del Recompte 2016

22/04/2016

El 18 de maig, en poc menys d’un mes, la Xarxa d’Atenció a Persones sense llarg (XAPSLL) realitza el Recompte de Persones al Carrer 2016. I un cop més calen voluntaris i voluntàries per poder tirar endavant aquesta iniciativa tan necessària i important.

Per aquest motiu ja està habilitada la pàgina web oficial del Recompte 2016 on us podeu inscriure com a voluntaris/es. Només cal ser major d’edat, tenir disponibilitat la nit del 18 de maig i, sobretot, tenir moltes ganes.

A la pàgina web del Recompte 2016 qualsevol ciutadà pot informar-se de com s’organitzarà i consultar l’històric d’aquesta acció que s’ha realitzat ja en dues ocasions anteriors, els anys 2008 i 2011.

Per què és tan important el Recompte de Persones al Carrer?

L’Ajuntament de Barcelona, a través del Servei d’Inserció Social (SIS), té dades oficials sobre les persones que dormen als carrers de Barcelona. No obstant, els dos últims recomptes promoguts per la Xarxa d’Atenció a Persones sense llar (2008 i 2011) evidencien una diferència prou important respecte les dades detectades per el SIS. En el Recompte de 2011, per exemple, es van detectar 838 persones sense llar, mentre que el nombre de persones detectades pels equips del Servei d’Inserció Social pujava a les 726.

Per altra banda, l’últim recompte realitzat per Arrels Fundació l’any passat donava una xifra de 892 persones dormint al carrer.

Els recomptes permeten aconseguir una fotografia més aproximada al problema i analitzar-ne l’evolució al llarg del temps. L’atenció social a les persones sense llar requereix una informació actualitzada sobre les dimensions, l’evolució i les característiques d’aquest fenomen per tal de poder planificar millor els recursos de suport amb la finalitat d’evitar l’exclusió residencial.

Aquí està la importància del recompte nocturn que es realitza pels carrers de Barcelona. Un recompte que persegueix un doble objectiu: obtenir un major coneixement del volum i característiques de la població en situació de sense llar que dorm al carrer i, molt important també, sensibilitzar la ciutadania sobre aquesta problemàtica.

Participa al Recompte 2016

Per tot plegat cal la col·laboració d’un bon nombre de persones sensibles a la situació del sensellarisme. En aquest sentit, la nit del Recompte –el 18 de maig-  es formaran equips de ciutadans voluntaris coordinats per persones amb experiència en el treball social amb aquest col·lectiu. Aquestes equips recorreran els carrers i parcs de Barcelona per comptar les persones que hi pernocten.

Per poder-te inscriure com a voluntari/a només cal omplir el formulari que trobaràs a la pàgina web del Recompte 2016 on també et podràs informar de com s’organitza. No hi faltis!