Home Notícies i articles Servei d’intermediació laboral en l’àmbit de l’atenció a la dependència i assistència domiciliària

18/05/2016

Des del Servei d’Inserció Laboral de Mambré estem immersos en una nova acció d’intermediació laboral, un acció enfocada a la inserció laboral en l’àmbit de l’atenció a la dependència i a l’assistència domiciliària.

Què fem?

Les persones o famílies que necessiten contractar algú per a aquesta feina es posen en contacte amb nosaltres i procedim a definir conjuntament el perfil per la persona a contractar i les condicions laborals. El següent pas és la selecció dels professionals adequats per a cada família o per a cada persona a qui li calgui aquest servei.

Des del primer moment assessorem les famílies i els acompanyem en tots els tràmits i gestions necessaris, per exemple, a l’hora de donar l’alta a la Seguretat Social per a la persona que farà l’assistència domiciliària o, si és el cas, les tasques de la llar. Un assessorament i acompanyament important perquè tot estigui en regla.

I finalment, però no menys important, oferim l’orientació i preparació laboral a tots aquelles persones que acudeixen al nostre servei de recerca de feina i estan interessades en inserir-se en aquest sector laboral.

La nostra tasca, però, no acaba aquí ja que des del Servei d’Inserció Laboral de Mambré fem un seguiment posterior a la contractació per comprovar que es compleixen totes les condicions pactades, tant per part de les famílies, com per part dels treballadors contractats.

El començament

Aquest servei fa tot just 9 mesos que va començar, el setembre de 2015, promogut pel mossèn i pel responsable de voluntariat de la Parròquia de Sant Oleguer, al casal de la qual estem ubicats. De fet, les primeres famílies amb necessitats de tenir assistència a domicili ens van venir derivats d’ells.

Des d’aleshores, des del Servei d’Inserció Laboral hem realitzat un total de 24 accions d’assessorament a famílies amb necessitat d’aquest servei, amb un resultat de 8 persones contractades, o el que és el mateix, 8 famílies que gràcies a aquesta acció tenen una persona que els ajuda a casa.

Cal destacar també que per tal de donar un millor servei i dignificar aquest sector laboral ens hem integrat a la Xarxa de Professionalització del Treball Domèstic on col·laboren també diverses entitats del mateix àmbit.

Per a més informació adreceu-vos a laboral@fundaciomambre.org