Home Notícies i articles Campanya 2014 de les persones sense llar

Campanya 2014 de les persones sense llar

27/11/2014

Són dades del març de 2013 de la Xarxa d’atenció a les persones sense llar, que fan referència als qui dormen al carrer (870), que s’estan en equipaments de la Xarxa (1.451) i que malviuen en assentaments (595). Aquestes són algunes de les situacions, fruit de la precarietat en l’habitatge, que una persona pateix i que es consideren sense llar. Per denunciar aquestes realitats i, sobretot per instar les administracions que garanteixin a tothom l’accés a un habitatge digne i adequat, Càritas Diocesana de Barcelona i la Xapsll han organitzat avui una flashmob a la plaça de Sant Jaume.
Prop de 300 persones ateses per diferents entitats de la Xarxa han participat en aquesta acció, amb la qual es vol denunciar la situació d’emergència residencial que es viu a l’Estat espanyol. El lema d’aquest reclam és “Per un habitatge digne i adequat. Ningú sense llar” i s’emmarca dins de la campanya 2014 de les persones sense llar, que se celebra aquest diumenge dia 30 de novembre.

30 ciutats també han organitzat la flashmob, la Federación de Centros para la Integración de Ayuda a Marginados, la Federación de Entidades de Aproyo a las Personas sin Hogar, la Xarxa d’Atenció a les persones sense llar i la Plataforma por la Exclusión residencial a favor de las personas sin hogar de Bizkaia. La Federación de Entidades de Apoyo a las Personas sin hogar indica que més de 30.000 persones viuen a l’Estat espanyol sense un sostre.

Totes les persones participants en la flashmob han dipositat una petita casa de cartró al mig de la plaça de Sant Jaume com a acte simbòlic per reclamar que “al 2015 ningú es quedi sense un habitatge digne a Barcelona”.