Home Notícies i articles La Fundació Mambré compra 8 pisos per atendre a persones en situació d’exclusió residencial

05/03/2019

• Com a entitat especialitzada en la gestió d’habitatge social encetem una nova    etapa en la que serà important disposar de patrimoni propi.

• Els preus desmesurats i els terminis curts dels lloguers ens orienten cada cop més vers la compra d’habitatge per tal de garantir l’estabilitat als programes que gestionem i a les persones que atenem.

• 225 habitatges en règim de lloguer. Continuem llogant pisos i rehabilitant-los per ajudar a fer front a les necessitats d’habitatge digne de les persones més vulnerables.

La setmana passada, la Fundació Mambré va signar la compra de 8 pisos en règim de propietat temporal per 75 anys gràcies a l’acord entre l’Agència de l’Habitatge de Catalunya i l’Institut Català de Finances  que permet que entitats socials sense ànim de lucre accedeixin a una línia de préstec en condicions preferents per a la comprar d’habitatges per a destinar-los a lloguer social.

La Fundació Mambré, neix l’any 2007 de la mà d’Arrels Fundació, l’Orde Hospitalari de Sant Joan de Déu, Assis Centre d’Acollida i la Companyia de les Filles de la Caritat,  amb la missió d’acompanyar a les persones sense llar en la seva lluita per accedir a un habitatge digne i per la inserció social i laboral.

Actualment la Fundació gestiona 225 habitatges situats majoritàriament a l’àrea metropolitana i en règim de lloguer i atén anualment  a més de 650 persones. Per tal d’anar ampliant el parc d’habitatge, la Fundació també rehabilita habitatge que actualment es troba en desús per tal de retornar-lo a la seva funció principal: ser una llar.

El repte de facilitar l’accés a un habitatge digne a les persones més vulnerable ha portat  Mambré a obrir noves vies de captació d’habitatge, com és la compra, i d’aquesta manera garantir major estabilitat a les persones ateses.