Home Notícies i articles Assís Centre d'Acollida

17/05/2018

Assís Centre d'Acollida
Jesús Ruiz

Si haguessis d’anar a l’essència de la vostra missió, què destacaries si et preguntessin “qui sou i a què us dediqueu?”

ASSÍS és una associació de voluntariat que treballa al districte de Sarrià-Sant Gervasi de Barcelona, amb l’objectiu de facilitar i motivar processos d'inclusió social de persones en situació de sense llar. Fomentant la promoció de la persona i la sensibilització ciutadana en relació a la situació que pateixen.

Fa deu anys vàreu crear la Fundació Mambré amb el propòsit de gestionar habitatge social. Com valores la feina que s’ha anat fent durant aquest temps?

Mambré va néixer, fa 10 anys, amb l'objectiu de donar resposta a les necessitats residencials, socials i laborals de les persones ateses en les entitats que la van crear. En aquests 10 anys, Mambré ha anat evolucionant a noves formes de gestió i prestació de serveis a entitats que treballen amb persones en situació de sense llar, tenint en compte les noves realitats a què ens afrontem. Les dificultats per mantenir l'habitatge o accedir-hi és una de les majors preocupacions i dificultats que afronta la nostra societat. Si, a més, sumem l'atur i / o la precarietat laboral en què es troben molts dels nostres conciutadans podem ser capaços de valorar el treball que realitza l'entitat.

Que destacaries d’aquests deu anys?

Mambré neix del treball en xarxa de quatre entitats. La seva trajectòria, en aquests 10 anys, ha estat la de seguir sumant sinergies amb altres entitats del sector, públiques i privades,  amb l’objectiu de sumar esforços en la lluita contra el sensellarisme. A dia d'avui, Mambré és una entitat reconeguda pels seus serveis, el seu treball en xarxa i la seva trajectòria.

A vegades les emocions sorgeixen a flor de pell, pots compartir alguna experiència d’aquelles que mai podràs oblidar?

Els inicis, les reunions entre les entitats promotores per anar definint el projecte inicial. Les persones que ho van idear, "van modelar" i l'han anat construint al llarg d'aquests 10 anys. Compartir per construir no és tasca fàcil però a la vista està, Mambré és una realitat del present i una aposta de futur.

Una nota per somriure, explica’ns alguna anècdota que ens faci pensar.

No és una, són moltes però es repeteixen … quan rebem un correu o una trucada de Mambré informant que disposa d’un nou pis per destinar a  persones sense llar que atenem i iniciar el procés d’acompanyar a la persona cap a l’estabilitat que dóna tenir una llar.

Què li demanes al futur?

Que sigui un futur just amb tots/es i per a tots/es.