Home Notícies i articles Resultats del cens de persones sense llar. No abaixarem els braços

Resultats del cens de persones sense llar. No abaixarem els braços

11/07/2017

Les persones que viuen al carrer ho fan de mitjana des de fa 3 o 4 anys. La majoria, més d’un 75%, presenten un grau de vulnerabilitat elevat o mig. Quatre de cada deu persones han rebut atenció mèdica d’urgències durant els darrers sis mesos. Més del 31 % dels sense sostre asseguren que han estat víctimes d’agressions verbals o físiques...

Aquestes són algunes de les dades obtingudes al cens de persones sense llar organitzat, per segon any consecutiu, per Arrels Fundació. Un cens que es va dur a terme durant tres nits pels carrers de Barcelona i en el què les 400 persones voluntàries que hi van participar van entrevistar un total de 358 persones.

Els resultats demostren que les persones que viuen al carrer estan exposades a una sèrie de riscos que afecten la seva salut, només cal veure que en un any s’ha duplicat el nombre de persones sense sostre que ha necessitat atenció mèdica a urgències, o que el 18,7% de les persones entrevistades pateixen un grau de vulnerabilitat elevada.

Els riscos per a les persones que dormen al ras incideixen directament en la seva seguretat i és que un 31,6% de les persones enquestades afirmen que han estat víctimes d’agressions verbals i/o físiques, un percentatge que s’eleva fins el 40% en el cas de les dones i que arriba al 60% quan parlem de persones vulnerables.

És només un breu resum dels resultats obtinguts durant el cens de persones sense llar, dades que podeu veure ampliades i amb més detall en l’informe elaborat per Arrels Fundació. Resultats que demostren la importància i efectivitat d’elaborar un cens d’aquestes característiques per poder comptar amb informació qualitativa i útil i així afrontar de manera eficaç la problemàtica del sensellarisme.

Una iniciativa europea

Aquest és el segon any que Arrels Fundació realitza el cens de persones que dormen al carrer, una iniciativa que es va dur a terme dies després del Recompte organitzat per la Xarxa d’Atenció a Persones Sense Llar i que aquest any va reflectir que 1.026 persones dormen cada nit als carrers de Barcelona. La iniciativa del cens s’emmarca en la campanya European End Street Homelessness Campaign impulsada per l’organització britànica Building and Social Housing Foundation (BSHF) i que té com a principal objectiu acabar amb el sensellarisme de carrer a Europa abans del 2020.

Aquesta és una situació que malauradament va en augment, però això no ens ha de fer aturar i cal seguir amb iniciatives com aquesta o creant noves eines com la recent creada Taula Sense Llar de Badalona. Sumant esforços, amb la col·laboració de tots, posarem fre al sensellarisme.